Stap voor stap: hoe valideer ik een lidkaart
He partner! Op deze pagina leggen we uit wat je moet doen als een Klimplant-lid een eenmalige korting of extraatje komt vragen. Lees deze pagina op je desktop en hou je smartphone bij de hand.
1. Registratie als partner
Je krijgt een mailtje op het e-mailadres dat wij van jou kennen om je te registreren als partner (onderwerp “[Klimplant.be] Logingegevens”). In dat mailtje wordt je gevraagd om je wachtwoord te veranderen. Klik op de link om in te loggen (zie screenshot).
2. Log in op de website
Je bent nu ingelogd op de website. Inloggen kan altijd via klimplant.be/mijn-account of door te klikken op het icoon van het mannetje rechtsboven.
2. Scan je partner-QR-code (eenmalig)
Lidkaarten valideren doe je met je smartphone. Hou daarom de smartphone bij de hand die je in de winkel gebruikt. Zijn er meerdere medewerkers in je winkel, vraag hen dan om deze stap met hun eigen smartphone te doen.
Om je smartphone te linken aan je account op klimplant.be moet je een QR-code scannen. Je vindt deze zodra je ingelogd bent.
Hoe het werkt
- In de linkerbalk ga je naar ‘Uw QR-code’.
- Scan deze code met de smartphone die je in de winkel bij je hebt (zie screenshot).
- Je koppeling wordt bevestigd op je smartphone (zie screenshot hieronder).
- Herhaal deze stap eventueel met andere smartphones.
3. Start met het valideren van lidkaarten
Haalt er morgen een klant zijn/haar digitale lidkaart boven? Dan kan je de QR-code die hierop staat valideren met je smartphone. Je kan het beschouwen als een eenmalig digitaal stempeltje. Je kan elke lidkaart maar één keer scannen. Een lidkaart ziet er zo uit:
Hoe het werkt
- Vraag je klant naar de digitale lidkaart. (Leden kregen deze doorgestuurd in pdf. Via klimplant.be/mijn-account kunnen ze ook altijd inloggen en naar ‘Uw QR-code’ gaan.)
- Scan de QR-code met je scan app of foto-app.
- Is de lidkaart nog nooit getoond in je winkel? -> Groen vinkje (zie screenshot)
- Is je lidkaart eerder gescand? -> Rood kruis.
Info voor webshops
Betaalt je klant online, dan kan je bij het afhalen van de bestelling (bv. Rekub), of bij fysiek contact (bv fashion tour B.Right) alsnog de lidkaart opvragen en scannen.
Dat is alles. Hartelijk dank voor het werk. En om partner te zijn!
Vragen? Bel Sam (0488 99 47 79) of Carlijn (0470 58 68 24)